Provident Polska po raz szósty otrzymał tytuł Top Marki i potwierdził swoją pozycję najsilniejszej marki polskiej branży pożyczkowej. Wyróżnienie zostało przyznane na podstawie badania obecności marek w mediach, przeprowadzanego przez magazyn „Press” i „PSMM Monitoring & More”.
To już 16. odsłona największego w Polsce jakościowego badania obecności marek w mediach i jednocześnie szósta oceniająca medialną obecność firm z branży pożyczkowej.
– Kolejny raz jesteśmy liderem tej kategorii, zarówno jeśli chodzi o liczbę publikacji, siłę marki czy dotarcie do odbiorców. To duże wyróżnienie dla całego zespołu oraz potwierdzenie, że zaangażowanie w nieustanny rozwój, reagowanie na potrzeby klientów oraz prosta i transparentna komunikacja przynoszą rezultaty – podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. – Jako lider branży pożyczkowej, siłę naszej marki upatrujemy w realizacji naszego celu nadrzędnego m.in w działaniach na rzecz edukacji ekonomicznej oraz włączania finansowego grup niewidzialnych z perspektywy rynku – m.in. poprzez edukację konsumencką uchodźczyń z Ukrainy – dodaje Karolina Łuczak.
Firma działa na rzecz edukacji finansowej oraz promowania odpowiedzialnego pożyczania, ale także od lat publikuje cykliczne badania Barometr Providenta, cenione przez dziennikarzy jako rzetelne źródło danych na temat postaw polskich konsumentów, które pozwala na lepsze zrozumienie ich zachowań i decyzji finansowych.
Provident angażuje się także w tematy dotyczące kobiet – wspiera je przede wszystkim poprzez działania na rzecz rozwoju zawodowego oraz kompetencji zarządczych. Jednym z głównych projektów firmy jest „Dom Matki” – stworzona i wspierana przez Providenta placówka, w której po wybuchu wojny schronienie znalazły mamy z Ukrainy wraz z dziećmi.
Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Tegoroczne badanie objęło ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych oraz 28,3 mln postów z Facebooka, Instagrama, X i YouTube’a, opublikowanych od 1 lipca 2022 do 30 czerwca 2023 roku. Wyłoniono 500 marek z 50 najczęściej opisywanych branż, a następnie wzmiankom o każdej z nich przypisano impact (potencjalny zasięg), indeks sentymentu (biorąc pod uwagę wydźwięk wzmianek: pozytywny, neutralny lub negatywny) oraz siłę marki (ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu).