W 2023 r. polski rynek rozrywki i mediów będzie wart ponad 48 mld złotych. W latach 2022-2027 średnioroczne tempo wzrostu przychodów w Polsce będzie wyższe od tego na świecie i wyniesie 4,6% CAGR, podczas gdy globalnie sektor rok do roku będzie wzrastał o 3,6% CAGR i w 2023 r. osiągnie 2,4 bln dolarów.

Największym sektorem polskiego rynku rozrywki i mediów jest telewizja tradycyjna, która w 2023 r. osiągnie wartość 12 mld złotych. Drugim w kolejności jest sektor dostęp do Internetu, który w 2023 r. osiągnie 11,2 mld złotych przychodu. Są to dwa największe sektory pod względem przychodów w branży, który w najbliższych latach będą walczyć o pozycję lidera na polskim rynku E&M.

Branża rozrywki i medialna otrząsnęła się z negatywnych konsekwencji pandemii COVID 19 i pozostaje na kursie wzrostowym pomimo wielu wyzwań, które czekają branżę w najbliższych latach. Ograniczone wydatki konsumenckie, inflacja i wojna na Ukrainie studzą prognozy i prognozują spowolnienie wzrostu przychodów na najbliższe 5 lat. Taka sytuacja zmusza firmy do zrewidowania swoich oczekiwań, skupienia się na swoich najbardziej dochodowych segmentach i poszukiwania nowych sposobów na ponowne ożywienie wzrostu przychodów.

Obecne warunki rynkowe będa wymagać od firm dostosowania swoich strategii do obecnej sytuacji finansowej konsumentów, którzy zwracają coraz większą uwagę na cenę usług i subskrybcji. To może oznaczać zwiększone zapotrzebowanie na konsumpcję darmowych treści na platformach, które będą w coraz większym stopniu wspierane reklamami. W 2025 r. wydatki na reklamę przewyższą wydatki konsumenckie, co pokazuje, jak potężnym katalizatorem wzrostu jest rynek reklamy, szczególnie reklamy internetowej, która w najbliższych latach będzie odgrywać kluczową rolę, wspierając rozwój i wzrost wile segmentów branży E&M.

PwC Global Entertainment & Media Outlook dostarcza istotnych danych i analiz, które pozwalają naświetlić strategiczne kierunki, jakie firmy powinny obrać, aby utrzymać wyniki i wzrost w coraz bardziej złożonym i konkurencyjnym środowisku. Kolejna edycja raportu “Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce” zawiera dogłębne spojrzenie na to, jak będzie rozwijać się polski rynek rozrywki i mediów w ciągu najbliższych pięciu lat.

Zapoznaj się z raportem, aby odkryć kluczowe dane, najnowsze trendy oraz perspektywy rozwoju rynku rozrywki i mediów w Polsce, które pomogą Tobie w kształtowaniu strategii na przyszłość.

Author

  • PwC

    W PwC naszym celem jest budowanie społecznego zaufania i odpowiadanie na kluczowe wyzwania współczesnego świata. Jesteśmy siecią firm działającą w 155 krajach. Zatrudniamy ponad 327 tysięcy osób, które dostarczają naszym klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. W Polsce PwC posiada biura w 7 miastach oraz Financial Crime Unit w Gdańsku i Warszawie, dwa Centra Usług Wspólnych w Katowicach i Opolu oraz oddział PwC IT Services w Lublinie. Polskie spółki PwC zatrudniają ponad 6000 osób, w tym niemal 1500 w zespołach technologicznych.