PageGroup, obecna w 37 krajach na 6 kontynentach firma rekrutacyjna, podsumowuje mijający rok. Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem przełomowych dla branży raportów, umacniania strategii pozytywnego wpływania na dobrostan pracowników i kandydatów, jak również wdrażania praktyk ESG oraz DE&I wewnątrz organizacji. Polski oddział firmy rozpoczął też kolejny etap swojego rozwoju przenosząc się do nowego biura w najwyższym budynku Unii Europejskiej.

Rok pod znakiem raportów

Mijający rok w PageGroup to przede wszystkim dwa kluczowe dla rynku opracowania. Opublikowany wiosną globalny raport Talent Trends pokazał najgłębszą przemianę w kulturze zatrudnienia od początku istnienia internetu. Głównym wnioskiem z badania jest daleko idąca transformacja kultury miejsca pracy, a przejawem tego procesu – rosnące oczekiwania kandydatów względem przyszłych pracodawców. Ankieta Talent Trends pokazuje, że Polacy przedkładają work-life balance i własne zdrowie psychiczne nad awans zawodowy. W konsekwencji, niechętnie rezygnują z tego, co zyskali
w okresie pandemii, czyli bardziej elastycznych godzin pracy oraz możliwości łączenia pracy zdalnej
i stacjonarnej. Na wartości straciła pracownicza lojalność, a wynagrodzenie wciąż pozostaje najważniejszą kartą przetargową w walce o talenty.

Pierwszy raz w historii opublikowaliśmy taki raport. Talent Trends jasno pokazał, że niewidzialna rewolucja jest faktem i że nie wrócimy już do rynku pracy, jaki istniał przed pandemią. Zmieniły się postawy i motywacje, zwłaszcza młodszego pokolenia kandydatów i pracowników. To zjawisko niesie ze sobą bardzo konkretne wyzwania dla pracodawców, chcących utrzymać i rozwijać zespoły. Liczymy, że nasze opracowanie, tak ciepło przyjęte przez rynek i media, będzie dla nich drogowskazem i ułatwi wdrażanie odpowiednich rozwiązań w wyścigu o talenty.  Równie dobrze branża zareagowała na naszą drugą niezwykle wartościową publikację – Przegląd Wynagrodzeń. Opracowanie, pierwszy raz dostępne w wygodnej wersji digital,  prezentuje obserwacje naszych ekspertów dotyczące różnych branż oraz dane o wynagrodzeniach w poszczególnych sektorach. Warto podkreślić, że publikacja pojawiła się na rynku z końcem roku, w trudnym okresie, gdy większość firm skupia się raczej na kwestiach związanych z budżetowaniem projektów – podsumowuje Radosław Szafrański, Managing Director, Country Head of PageGroup Poland.

Umacnianie pozycji

Miniony rok był dobrym czasem dla marek skupionych w ramach Page Group – Michael Page rekrutującej specjalistów oraz managerów średniego i wyższego szczebla oraz Page Executive, poszukującej kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Według Polskiego Forum HR w pierwszych
3 kwartałach roku firma umocniła się na pozycji lidera w Polsce w rekrutacjach stałych. Ogłoszona przez nowego globalnego CEO Nicka Kirka strategia do 2030 roku koncentruje się wokół umacniania dotychczasowych kompetencji Grupy. Firma w nadchodzących latach stawia na rozwój obszaru technology, czyli rekrutacji w obszarze IT, ale też contractingu. Wśród priorytetów będzie także globalne wzmacnianie marki Page Executive wśród strategicznych klientów.

PageGroup podkreśla duże osiągnięcia w zakresie employer brandingu. Ostatnio przeprowadzone wewnętrzne badanie pokazało bardzo duże zaangażowanie pracownicze – na poziomie przekraczającym 80%. To, jak mówią przedstawiciele firmy, efekt wdrażania w organizacji rozwiązań wynikających wprost z obserwacji rynku. Firma od lat wprowadza inicjatywy ukierunkowane na poprawę samopoczucia pracowników, takie jak elastyczny model pracy czy dodatkowe dni wolne. W ramach programu Diversity & Inclusion zwiększono świadomość i zaangażowanie w działania na rzecz ograniczania nierówności. Prowadzone systematyczne analizy potwierdzają, że w firmie nie występują różnice w wynagrodzeniach ze względu na płeć. Globalny lider rekrutacji konsekwentnie dąży do bycia liderem także w zakresie dbałości o well being pracowniczy i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań w tym obszarze.

Nowa siedziba

Symbolem kolejnego etapu w rozwoju PageGroup jest przeprowadzka polskiej centrali do nowego biura. Od września br. międzynarodowa firma doradztwa personalnego zajmuje blisko 1 400 mkw. powierzchni biurowej na 10. piętrze Varso Tower, w ścisłym centrum Warszawy. Doskonała lokalizacja wieżowca, szereg nowoczesnych rozwiązań proekologicznych i technologicznych zaważyły na wyborze najwyższego wieżowca w Unii Europejskiej. Na co dzień w warszawskim biurze PageGroup pracuje ok. 90 pracowników spośród liczącego 150 osób polskiego zespołu.

– To jest fenomenalne miejsce, dziś chyba najlepszy albo jeden z najlepszych adresów w stolicy. Docierają do nas cały czas opinie naszych szefów europejskich struktur, że to jest jedno z najpiękniejszych biur
w Europie, jeśli nie najpiękniejsze.
Zależało nam na nowoczesnym budynku, spełniającym światowe standardy, także w zakresie zrównoważonego rozwoju, który jest dla nas ważnym obszarem. Przeprowadzkę celebrowaliśmy niedawno wspólnie z naszymi partnerami, klientami i przede wszystkim naszym wspaniałym zespołem. Była to znakomita okazja, by podziękować naszym klientom, z którymi współpracujemy od lat. Nowe biuro to niezwykle duża i nowoczesna przestrzeń.  Bardzo miło jest słyszeć, że ma to niewątpliwie wpływ na atmosferę i zaangażowanie zespołu, co wpisuje się w naszą strategię stawiania pracownika w centrum uwagi – podkreśla Radosław Szafrański, Managing Director, Country Head of PageGroup Poland.

Pracownik w centrum uwagi

„Human first” to podejście, które od początku jest realizowane w PageGroup. Radosław Szafrański podkreśla, że taki kurs będzie nadal utrzymany, bo wpisany jest w DNA firmy.

Takie podejście, stawiające na pierwszym miejscu człowieka – pracownika, kandydata, klienta – jest kluczem do sukcesu biznesu, prowadzenia firmy oraz bycia odpowiedzialnym liderem na miarę czasów. A te jak wiemy łatwe nie są – inflacja, wojny, globalny niepokój – te wyzwania wymagają dojrzałego leadershipu. Nam, jako polskiemu oddziałowi w ramach całej grupy, udało się przejść suchą stopą przez te trudności, i jestem przekonany, że osiągnęliśmy to dzięki sile naszego zespołu
i kompetencjom naszych liderów.

Zdaniem CEO PageGroup w Polsce, firmy potrzebują dziś skutecznych liderów, którzy będą w stanie przyciągnąć i zatrzymać talenty w organizacji. Ponieważ jakość przywództwa w nowych realiach bywa niewystarczająca, ten deficyt kompetencji liderskich jest wyzwaniem, z którym organizacje muszą się zmierzyć, jeśli chcą sprawnie funkcjonować w zmieniającej się rzeczywistości.

– Pojawia się coraz więcej badań, które pokazują, że na motywację i innowacyjne myślenie pracowników oraz zmniejszenie rotacji w firmie wpływają wartości takie jak różnorodność i inkluzywność. Dlatego te obszary były w mijającym roku dla nas szczególnie istotne. Podsumowując odchodzący rok chciałbym w tym miejscu podziękować całemu zespołowi. Rok 2023 zamykamy w dobrych nastrojach, a to dzięki naszemu leadershipowi, grupom ekspertów, osobom, które wiele lat działają dla PageGroup. Dzięki tej ekspertyzie, która leży u podstaw naszej strategii, dzięki eksperckości i współpracy dziś jesteśmy dokładnie w tym punkcie, w którym chcieliśmy być. Dziękuję także przyjaciołom naszej firmy – przede wszystkim naszym klientom. Za wspólnie realizowane projekty. Za wiarę w kompetencje naszych zespołów. Za chwile radości, które dzieliliśmy. Wreszcie – życzę, by wyzwania, które już widać na horyzoncie 2024 roku, jednoczyły nas wszystkich w wysiłku i zaangażowaniu. Liczę, że nadchodzące miesiące będą czasem równie owocnym i pełnym sukcesów jak mijający, bardzo dobry rok – konkluduje Radosław Szafrański.

Szef Page Group zapowiada dalsze inwestowanie w rozwój, różnorodność i dobre samopoczucie zespołu. W najbliższej perspektywie firma będzie się mocniej koncentrować na obszarach ESG i DE&I.

Michael Page jest światowym liderem w dziedzinie doradztwa personalnego. Firma założona w 1976 roku w Londynie posiada dziś biura w 37 krajach na 6 kontynentach. Jest częścią PageGroup, w skład której wchodzą w Polsce: Michael Page rekrutujący specjalistów oraz managerów średniego i wyższego szczebla oraz Page Executive, poszukujący kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Michael Page Poland specjalizuje się w rekrutacji profesjonalistów w takich obszarach jak: Finance & Accounting, Banking & Financial Services, Sales & Marketing, Property & Construction, Manufacturing
& Engineering, Information Technology, Digital & e-Commerce, Healthcare & Lifesciences, Procurement & Supply Chain, IT Contracting, Business Services oraz Human Resources. Firma jest uznawana za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce i w Europie, zdobywając od 2017 r. prestiżowe wyróżnienie w każdej kolejnej edycji Top Employer. Więcej informacji: www.michaelpage.pl.

Author

  • Michael Page

    Michael Page jest światowym liderem w dziedzinie doradztwa personalnego. Firma założona w 1976 roku w Londynie posiada dziś biura w 37 krajach na 6 kontynentach. Jest częścią PageGroup, w skład której wchodzą w Polsce: Michael Page rekrutujący specjalistów oraz managerów średniego i wyższego szczebla oraz Page Executive, poszukujący kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Michael Page Poland specjalizuje się w rekrutacji profesjonalistów w takich obszarach jak: Finance & Accounting, Banking & Financial Services, Sales & Marketing, Property & Construction, Manufacturing & Engineering, Information Technology, Digital & e-Commerce, Healthcare & Lifesciences, Procurement & Supply Chain, IT Contracting, Business Services oraz Human Resources. Firma jest uznawana za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce i w Europie, zdobywając od 2017 r. prestiżowe wyróżnienie w każdej kolejnej edycji Top Employer.