Nick Lakin, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Kingfisher
- Castorama Polska jest kluczowym ogniwem w grupie Kingfisher. Polski rynek bardzo dobrze się rozwija. Stale w niego inwestujemy, bo widzimy w nim ogromny potencjał. W tym roku otwieramy w Polsce setny sklep, w najbliższych 5 latach planujemy uruchomić około 80 sklepów Castorama w różnych formatach. Każdy rynek ma swoją specyfikę i swoją historię. Z każdego z nich chcemy czerpać to, co najlepsze i dzielic się dobrymi praktykami. Jesteśmy w grupie – to czyni nas silniejszymi, działamy razem – jesteśmy jedną wspólnotą.
- Ale Castorama w Polsce to nie tylko popularne sklepy z branży Home Improvement i nasza strona internetowa. Prowadzimy w Krakowie również dział usług wspólnych, tzw. back office dla całej grupy Kingfisher. Posiadamy tutaj dział finansowy, w którym zatrudniamy kilkuset pracowników. Ostatnio otworzyliśmy tam również jedno z naszych centrów inżynierii technologicznej. Warto również wspomnieć, że Polska cieszy się w całej Europie doskonałą reputacją w dziedzinie produkcji – zwłaszcza jeśli chodzi o artykuły dla domu. Od wielu lat prowadzimy w Polsce intensywną działalność sourcingową, współpracując z polskimi firmami produkującymi meble domowe i ogrodowe, które sprzedajemy w Polsce i na innych rynkach. Wraz z rozwojem Kingfisher, rozwijają się również firmy naszych polskich partnerów.
- Jesteśmy ponad 25 lat na polskim rynku, rozwijamy się, jesteśmy liderem w branży DIY. Odpowiadając na potrzeby naszych klientów, uruchomiliśmy kompaktowe formaty sklepów Smart i Express. Stale wzbogacamy również naszą ofertę produktową. Castorama odpowiada za wzrastające zainteresowanie klientów zrównoważonymi produktami, efektywnymi energetycznie, pozwalającymi tworzyć ekologiczne domy i ogrody w przystępnej cenie. Wskazujemy przyjazne dla środowiska, zdrowia i portfela konkretne rozwiązania, a także przyczyniamy się do zmiany świadomości klientów i ich stylu życia na zdrowszy, bardziej odpowiedzialny i zrównoważony. Castorama Polska posiada prawie 10 tys. produktów przyjaznych dla środowiska i planety, które oznaczone są specjalnym logiem “CastoSfera”.
- Kingfisher, jako duża, brytyjska firma, notowana na giełdzie charakteryzuje się stabilnością w działaniach. Nowe inwestycje są podejmowane na podstawie konkretnych doświadczeń. Od lat, konsekwentnie rozwijamy się w temacie zrównoważonego rozwoju – jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie. Mamy świadomość wpływu człowieka na środowisko. Bierzemy na siebie tę odpowiedzialność i poprzez liczne inicjatywy inwestujemy w działania na rzecz przyszłych pokoleń. Inwestujemy też w efektywność energetyczną w naszych sklepach, stosujemy system monitorowania i zarządzania energią BMS, instalujemy panele fotowoltaiczne i modernizujemy nasze obiekty, by były bardziej energooszczędne. To wszystko stale przyczynia się to do poprawy efektywności naszych kluczowych zasobów.
- To zaszczyt być zaproszonym na jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w Europie Centralnej. Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach weźmiemy udział w trzech panelach: BTI Forum: Polsko-Brytyjska Współpraca Gospodarcza, Business Race to Zero – breakfast oraz Rola fundacji w nowoczesnym społeczeństwie. Będziemy poruszać istotne dla nas tematy. Skupimy się mocno na ESG, w którego skład wchodzą troska o środowisko – Environmental – społeczna odpowiedzialność – Social responsibility – i ład korporacyjny – corporate governance. Porozmawiamy też o stanie polsko-brytyjskich stosunków gospodarczych i handlowych po brexicie oraz o fundacjach i ich roli we współczesnym świecie. Liczymy na wymianę zdań, opinii, inspirację i konstruktywny dialog ze środowiskiem biznesu i polityki, by wspólnymi siłami tworzyć lepszą przyszłość i lepszy świat dla nas wszystkich.
- Nie chodzi tylko o formaty handlowe, ale o najlepszy, bezproblemowy omnichannel – czyli wielokanałową platformę sprzedaży – jaki możemy dać naszym klientom. Bacznie obserwujemy rynek, przyglądamy się różnym formatom w całej grupie i dzielimy się wnioskami z każdego rynku.
- Od dwóch lat w Polsce funkcjonuje kompaktowy format Smart – w Augustowie, Świnoujściu, Łomży, Mławie i Ostrowie Wielkopolskim. Jego dużym atutem jest rozbudowana strefa inspiracji łazienkowych i kuchennych. Aranżacje wykonane są z wykorzystaniem dostępnych w sklepie produktów. W każdym z nich znajdują się również punkty projektowe, w których wykwalifikowani architekci pomogą zaprojektować kuchnię, czy łazienkę. W zeszłym roku uruchomiliśmy na warszawskim Ursusie pierwszy sklep Castorama Express. Charakteryzuje się on kompaktowym, czytelnym i intuicyjnym układem sklepu, w którym na obszarze ok. 500 m2, klienci mogą łatwo i wygodnie dokonać wyboru i zakupu najpotrzebniejszych artykułów budowlanych, wykończeniowych, czy instalacyjnych. Castorama Smart i Express to wygoda i oszczędność czasu dla naszych klientów. W zaoszczędzeniu czasu pomogą również usługi CastoDrive – czyli odbiór osobisty produktów zamówionych telefonicznie bez wysiadania z samochodu – oraz nasze Castomaty®. To specjalne skrytki, mieszczące nawet wielkogabarytowe towary. Z Castomatów® umieszczonych przy sklepach Castorama można odbierać zamówienia o każdej porze dnia i nocy – już 2 godziny od złożenia zamówienia.
Paweł Świętochowski – dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska, prezes Fundacji Castorama
Jednym z najważniejszych celów naszej grupy jest osiągnięcie do końca 2040 roku zerowej emisji netto w ramach prowadzonej działalności operacyjnej. W planach jest również osiągnięcie do końca 2025 r. 60% całkowitej sprzedaży ze Zrównoważonych Produktów dla domu. Już teraz w swojej ofercie produktów oznaczonych logiem “CastoSfera” Castorama posiada prawie 10 tys. produktów przyjaznych dla środowiska i planety.
Castorama jest największą siecią sklepów typu Home Improvement (DIY) w Polsce i liderem rynku, dlatego posiadamy wszelkie środki i najwyższe kompetencje, aby świadczyć pomoc na każdym etapie budowy, remontu czy urządzania wnętrz. Cele Fundacji Castorama są spójne z profilem funkcjonowania naszego biznesu, wynikają prosto z naszej misji, czyli pomocy potrzebującym w tworzeniu dobrych domów, umożliwiając każdemu poprawę warunków mieszkaniowych. To wsparcie jest bardzo wymierne, a jego efekty widoczne gołym okiem, dlatego naturalną rzeczą jest też rozwój naszego wolontariatu pracowniczego. Organizacje trzeciego sektora, których działalność jest spójna z naszą misją, również mogą liczyć na naszą pomoc materialną. Co więcej, dzięki działaniom fundacji, Castorama staje się coraz bardziej różnorodnym miejscem pracy, budującym prawdziwie otwartą kulturę złożoną z zaangażowanych pracowników i jeszcze bardziej zaangażowanych wolontariuszy.
Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. klientów profesjonalistów i odpowiedzialnego biznesu w Castorama Polska
- Widzimy potrzebę zmian, dlatego nasza świadomość, jako przedsiębiorstwa, jest coraz większa. Patrzymy na kryzys energetyczny i ekonomiczny, jak na szansę do jeszcze większego rozwoju. Podejmujemy szereg działań, które krótko i długoterminowo pozwolą nam zadbać o naszych pracowników, klientów, lokalne społeczności ale również środowisko. Chcemy rozmawiać o zadaniach i wyzwaniach, które stoją przed nami i mają znaczący wpływ na przyszłe pokolenia. Być może nasze działania posłużą za inspirację innym.