Nawet kilka procent marży mogą stracić firmy działające w modelu cross-border e-commerce, jeżeli nie potraktują na poważnie transakcji zagranicznych. Ebury i Shoper zawarły porozumienie, dzięki któremu e-sprzedawcy zyskają narzędzia rozwiązujące ten problem. Umożliwiają one zarządzanie ryzykiem kursowym przy sprzedaży na wielu rynkach i w wielu walutach.

Ebury, globalny dostawca rozwiązań płatniczych dla firm, podpisał porozumienie o współpracy ze spółką Shoper, wspierającą zakładanie i prowadzenie sklepów internetowych oraz oferującą narzędzia wspierające sprzedaż na platformach marketplace. Obie strony porozumienia są jednymi z liderów w swoich branżach – fintech Ebury w zakresie obsługi rozliczeń cross-border e-commerce, zaś Shoper jest najchętniej wybieraną w Polsce platformą do prowadzenia sprzedaży internetowej na abonament.

Obie firmy łączy to, że oferują narzędzia wspierające polskie firmy z branży e-commerce w ekspansji na zagraniczne rynki (cross-border e-commerce). Dzięki współpracy partnerskiej Ebury i Shopera polscy e-sprzedawcy zyskają narzędzia do wyjścia na rynki zagraniczne, a także zarządzanie ryzykiem kursowym przy sprzedaży w wielu walutach.

Współpraca Ebury z Shoperem rozpoczyna się w momencie, w którym gwałtownie wzrasta liczba polskich firm sprzedających on-line, rozważających albo rozpoczynających działalność za granicą. Z badań Shopera wynika, że ekspansję międzynarodową planuje 14% klientów tej firmy. Potencjał do rozwoju zagranicznej e-sprzedaży potwierdzają też dane Eurostatu: 5,9% polskich przedsiębiorstw w 2021 r. sprzedawało online za granicę na europejskie rynki – podczas gdy unijna średnia to 8,1%.

Zainteresowanie cross-borderem szybko wzrasta, dlatego opracowaliśmy nasz model współpracy. Umożliwia on obecnym i przyszłym klientom platformy Shoper dostęp do naszych unikalnych rozwiązań w zakresie międzynarodowej bankowości transakcyjnej i zarządzania ryzykiem. Wskazałbym wśród nich przede wszystkim rachunki walutowe z wirtualnym numerem IBAN dostępne na ponad 30 rynkach, możliwość odbierania należności w ponad 40 walutach, wsparcie w zarządzaniu ryzykiem walutowym i finansowanie zakupów. Dzięki takim rozwiązaniom e-eksporterzy mogą chronić swoje marże, obniżają koszty transakcji finansowych i znacznie przyspieszają proces rozliczeń – mówi Jakub Makurat, Country Manager Ebury na Polskę, Czechy, Słowację i państwa bałtyckie.

Rozmawiamy z naszymi sprzedawcami i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Z tych interakcji wynika, że wielu z nich rozważa ekspansję na rynki zagraniczne, szukając pomocy doświadczonych ekspertów. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowego wsparcia sklepom internetowym, które planują podobne kroki. Partnerstwo z Ebury to ważny element tej oferty, znacząco podnoszący kompetencje polskich e-sklepów w obszarze rozliczeń i ochrony przed ryzykiem kursowym – podkreśla Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services w Shoper.

Ebury zna sposób na ochronę marż w handlu online

Jakub Makurat i Łukasz Piechowiak podkreślają, że właściciele sklepów internetowych, którzy planują sprzedaż w modelu cross-border e-commerce, często pomijają aspekt transakcyjny. Zapominają np. o tym, jak istotne są koszty wynikające z przewalutowania transakcji. Firmy mogą w ten sposób tracić nawet 4–5 proc. przychodów, co znacząco zmniejsza marżę, a nawet powoduje jej utratę. Sprzedawcy cross-border e-commerce są jednak w stanie zapobiegać erozji marży, stosując dostępne rozwiązania i zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym.

Spodziewamy się, że nasza współpraca z Ebury ułatwi naszym sprzedawcom rozwinięcie skali swojej działalności i wejście na kolejne rynki zagraniczne, w tym te spoza UE. Co ważne, z tych rozwiązań może skorzystać każdy rodzaj działalności – zarówno duże, jak i średnie oraz małe firmy – komentuje Łukasz Piechowiak.

Shoper stale rozbudowuje własny ekosystem różnego rodzaju usług i narzędzi dla sklepów internetowych. Wspólnie zagwarantowaliśmy, że elastyczne i bezpieczne rozwiązania transakcyjne staną się jego częścią – dodaje Jakub Makurat.

Author