Praktyczne problemy związane z podatkiem VAT w przetargach publicznych – Webinar & case study
Proces składania oferty w ramach zamówień publicznych to temat trudny i wieloaspektowy. Należy pamiętać o szeregu istotnych kwestii, także od strony podatkowej. Przedsiębiorcy często mają wątpliwości, jakie dane dotyczące VAT, w tym jaką stawkę, należy podać w ofercie, a błędnie uzupełnione formularze wiążą się z poważnymi konsekwencjami, łącznie z odrzuceniem oferty. Webinarium będzie szczególnie przydatne dla członków zarządu, dyrektorów finansowych, zespołów księgowości, szefów działów prawnych, prawników wewnętrznych w przedsiębiorstwach, claim managerów, specjalistów ds. przetargów / zamówień publicznych, w tym pracowników działów zakupów i sprzedaży.
W trakcie naszego spotkania omówimy:
- proces składania oferty od strony podatkowej;
- status i dane przedsiębiorcy w zakresie VAT (dla celów oferty);
- procedura odwoławcza w przypadku nieprawidłowości podatkowych w ofercie;
- sposoby zabezpieczenia się przed podaniem niewłaściwej stawki VAT.
Teorię zilustrujemy odpowiednimi przykładami, wraz z powołaniem orzecznictwa.
Program:
- Oferta składana w procesie zamówień publicznych – o czym trzeba pamiętać?
- VAT w ofercie PZP – konsekwencje nieprawidłowego określenia stawki VAT
- Procedura wyjaśniająca i odwoławcza – etapy i przebieg
- Dostępne środki uzasadniające prawidłowość stawki VAT na przedmiot zamówienia