Bank zdobył nagrody za obsługę w placówce, w kanałach zdalnych, za bankowość osobistą, hipoteczną i internetową. Doceniono proces otwarcia konta w placówce i zdalnie. Santander Bank Polska został też uznany najlepszym bankiem dla firm. Tytuł najlepszej placówki bankowej w Polsce otrzymało 28 placówek.

W rankingu Instytucja Roku banki są oceniane w 10 kategoriach, w 4 segmentach klienta: detaliczny, zamożny, private banking oraz firmowy.

Wyróżnienia w rankingu Instytucja Roku są pięknym docenieniem naszych starań i strategii. Dla naszych klientów jak i pracowników ciągle tworzymy nowe rozwiązania i udoskonalamy istniejące, upraszczamy i rozwijamy naszą ofertę. Digitalizujemy procesy oraz doskonalimy jakość obsługi, tak aby każdy kontakt z nami – zdalny czy osobisty – był efektywny, intuicyjny i wzmacniał dobre doświadczenia naszych klientów. Systematycznie modernizujemy i zmieniamy także nasze placówki, aby komfort pracy naszych doradców oraz miejsce spotkań klientów z nami tworzyły przyjazne środowisko. Liczne nagrody jakie otrzymaliśmy w rankingu Instytucja Roku, to wspaniałe potwierdzenie skuteczności naszych działań we wszystkich tych aspektach – mówi Magdalena Proga-Stępień, dyrektor dystrybucji w Santander Bank Polska.

Badanie dodatkowo weryfikuje sprawność i przyjazność zakupu produktów bankowych w placówce i zdalnie. Sprawdza też jakość serwisu i zadowolenie klienta w obsłudze posprzedażowej.

Santander Bank Polska został liderem m.in. w kategoriach NAJLEPSZA OBSŁUGA W PLACÓWCE i NAJLEPSZA OBSŁUGA W KANAŁACH ZDALNYCH. W placówce satysfakcja była oceniana w kluczowych 11 obszarach. Obsługę zdalną oceniano na podstawie jakości rozmów z infolinią oraz formy, czasu i kompletności odpowiedzi e-mailowych. Bank zdobył też wyróżnienie jako NAJLEPSZY BANK DLA FIRM. Tu także kluczowy był kontakt z bankiem na infolinii i  w placówkach, komunikacja e-mailowa oraz proces otwarcia rachunku firmowego.

Santander Bank Polska otrzymał też wyróżnienia NAJLEPSZY PROCES OTWARCIA KONTA W PLACÓWCE i NAJLEPSZY ZDALNY PROCES OTWARCIA KONTA. W procesie zdalnym oceniano ergonomię, przyjazność i sprawność otwarcia konta. Przy zakładaniu konta w placówce kluczowe było doświadczenie klienta podczas rozmowy o produktach i sam proces otwarcia. Klienci oceniali także procedurę zastrzeżenia karty do konta oraz możliwości i sposób zamknięcia relacji z bankiem, a także działania zmierzające do utrzymania klienta. W każdym z 13 banków oceniano własną sieć sprzedaży, a  w wybranych bankach sieci zewnętrzne i tzw. wyspy w centrach handlowych.

W kategorii NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ INTERNETOWA przyznawano nagrodę za funkcje użyteczne na co dzień. Natomiast w kategorii NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ OSOBISTA oceniono jakość obsługi klienta, który deklaruje powyżej 10 tys. zł wpływów i ma powyżej 200 tys. zł oszczędności. Santander Bank Polska otrzymał także wyróżnienie za NAJLEPSZĄ OBSŁUGĘ HIPOTECZNĄ.

O indywidualne nagrody przez cały rok walczyły także placówki bankowe. Nagroda była przyznawana placówkom, które w dwóch pomiarach uzyskały minimum 80% punktów. Tytuł NAJLEPSZEJ PLACÓWKI BANKOWEJ W POLSCE zdobyło aż 28 placówek Santander Bank Polska.

Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Ósma edycja Instytucji Roku trwała 4 kwartały 2022 roku w 13 bankach. Składała się ze 1558 wizyt w placówkach bankowych, 1264 połączeń z infolinią, 650 zapytań e-mail, 380 otwartych kont osobistych, 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz 11 645 ocen i recenzji realnych użytkowników aplikacji mobilnych.

Author

  • Santander Bank Polska

    Grupa Santander Bank Polska jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, usługi maklerskie, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.