Wdrożenie KSeF – najważniejsze kwestie prawne i podatkowe
W lipcu 2024 roku w Polsce zacznie obowiązywać Krajowy System e-Faktur (KSeF). Czasu na przygotowanie się do wdrożenia systemu zostało coraz mniej, a nowe przepisy wciąż budzą wiele wątpliwości przedsiębiorców. Zapraszamy na webinar, podczas którego odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania firm dotyczące kwestii prawnych i podatkowych związanych z KSeF.
Przejście na e-faktury oznacza dla podatników konieczność dostosowania do nowych przepisów nie tylko systemów IT, ale także procesów związanych z obiegiem faktur. Bardzo ważne jest także przygotowanie organizacji pod kątem prawnym i podatkowym. Za niedopełnienie obowiązków grozić będą bowiem sankcje finansowe, które zaczną być nakładane po 6 miesiącach od wejścia w życie KSeF, czyli od 1 stycznia 2025 roku.
Na co firmy powinny zwrócić szczególną uwagę przygotowując się do wdrożenia KSeF? Co wejście w życie e-faktur oznacza dla podmiotów zagranicznych? Jak postępować w razie awarii systemu i za co mogą grozić kary finansowe?
Podczas webinaru omówimy kwestie prawne i podatkowe związane z KSeF, które budzą największe wątpliwości firm.
Agenda webinaru:
• Kogo obejmie obowiązek wdrożenia e-faktur? Które podmioty będą z niego wyłączone?
• KSeF a zagraniczni podatnicy VAT
• Jaki będzie zakres obowiązku wystawiania e-faktur w transakcjach krajowych (B2B i B2G) i transgranicznych?
• Najważniejsze funkcjonalności KSeF, bezpieczny dostęp do platformy
• Jak postępować w razie awarii i niedostępności KSeF?
• Za co mogą grozić sankcje finansowe i ile wyniosą?
• Błędy e-faktury i procedura korygowania e-faktury
• Praktyczne problemy z konstrukcją schemy JPK_FA(2) (Sposoby uzupełniania faktur korygujących, jak wskazać w KSeF podmiot uprawniony do odbioru faktury inny niż nabywca towarów i usług?)
• Jak się przygotować do wdrożenia KSeF – najważniejsze kroki