Media partner
REJESTRACJA

Organizator

Kochański & Partners

Lokalizacja

Kochański & Partners
plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, Warsaw, Poland
Kategoria

Pogoda

Zachmurzenie
Zachmurzenie
21 °C
Wiatr: 13 Km/H
Wilgotność: 66 %
Odczuwalna: 21 °C

Data

07 marca 2023
Zakończone!

Czas

10:00 - 11:30

Koszt

Darmowy

Media partner Omnibus – promocje cenowe na nowych zasadach

W styczniu 2023 r. weszły w życie przepisy wdrażające w Polsce tzw. Dyrektywę Omnibus, która  istotnie zmieniła sposób komunikowania promocji cenowych.

Zgodnie z nowymi przepisami, przedsiębiorca informujący o obniżeniu ceny zobowiązany jest zamieścić, obok aktualnej ceny, informację o najniższej cenie towaru lub usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Praktyczne zastosowanie powyższej regulacji w wielu przypadkach rodzi jednak poważne wątpliwości prawne.

Wdrożenie nowych przepisów odbywa się pod silną kontrolą Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organów Inspekcji Handlowej, którzy bardzo wnikliwie przypatrują się komunikacji poszczególnych podmiotów.

Już kilkanaście dni po wprowadzeniu nowych przepisów Prezes UOKiK informował o wystąpieniach do kilkudziesięciu przedsiębiorców w związku informowaniem o obniżkach.

Dotychczasowa praktyka oraz działania organów pozwalają już na zidentyfikowanie kluczowych kwestii, z którymi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy.

Dlatego zapraszamy na spotkanie, podczas którego omówimy najczęściej pojawiające się problemy i wątpliwości związane ze stosowaniem nowych przepisów.

Podczas wydarzenia odpowiemy m.in. na następujące pytania:

  • Jak w praktyce określać najniższą cenę z okresu 30 dni sprzed obniżki (wraz z omówieniem praktycznych przykładów)?
  • Jaka jest cena referencyjna w sytuacji oferowania odmiennych cen w różnych sklepach i różnych kanałach sprzedaży?
  • Jak umieścić i opisać najniższą cenę z 30 dni sprzed obniżki w sklepie internetowym, na etykiecie, metce cenowej?
  • Czy można odwołać się przy obniżce również do innej ceny niż najniższa z okresu 30 dni sprzed obniżki?
  • Jakie są zasady informowania o cenach w reklamie?
  • Kiedy nie ma konieczności informowania o najniższej cenie z okresu 30 dni przed promocją?
  • Jakie kary grożą za nieprawidłowe informowanie o promocjach?

Prowadzący

Krzysztof Zięba, Radca Prawny, Partner, Szef Praktyk FMCG Handlu Detalicznego i Motoryzacji oraz Prawa Handlu i Dystrybucji

Monika Urban – Piotrowska, Adwokat, Starszy Prawnik

Kto powinien się zainteresować wydarzeniem

Przedstawiciele sektora handlu detalicznego, e-commerce, branży FMCG, przedsiębiorcy i właściciele sklepów internetowych oraz wszyscy, którzy sprzedają swoje produkty i informują o obniżkach cen.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, możliwy wyłącznie po rejestracji i akceptacji zgłoszenia. Organizator zastrzega sobie możliwość selekcji zgłoszeń, a także możliwość odwołania wydarzenia.

Wydarzenie ma charakter hybrydowy: możliwość uczestnictwa stacjonarnie lub on-line.

Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Link do transmisji on-line zostanie wysłany uczestnikom dzień przed wydarzeniem.

X