

Mobbing – co zyska pracownik, a straci pracodawca?
Cel szkolenia
Mobbing to faktyczne zjawisko i niestety dotyka wielu pracowników. Ma ono jednak swoje drugie oblicze – stanowi czasem narzędzie, z którego korzysta pracownik do walki z pracodawcą.
Co jednak powinni zrobić pracodawcy, kiedy oskarżenia padają bezpodstawnie? Szczególnie wtedy, kiedy pracownik wyprzedza ruch pracodawcy, który planuje zwolnienie pracownika. Czy pracodawca powinien wstrzymać wypowiedzenie i przeprowadzić postępowanie wyjaśniające? A co ryzykuje, jeżeli tego nie zrobi? Czy batalia sądowa skupi się – zamiast na przyczynach wypowiedzenia – na badaniu okoliczności zgłoszenia związanego z mobbingiem?
Na szkoleniu opowiemy, jak praktycznie podejść do tych delikatnych kwestii. A przede wszystkim, co na zmianie przepisów zyskują pracownicy, a co stracą pracodawcy.
Dla kogo jest szkolenie
Garść praktycznych porad skierujemy przede wszystkim do:
· dyrektorów i pracowników działów HR,
· działów prawnych – prawników in-house,
· managerów zarządzających pracownikami,
· Compliance Officerów.
Agenda
- Mobbing w firmie
- Zmiany w prawie – czy są potrzebne?
- Procedura antymobbingowa i tak jest (nie)obowiązkowa
- Fałszywe oskarżenia też mają moc
- Prewencja albo gaszenie pożarów
- Czy dałeś sobie szansę na obronę?
- Czego brakuje w Twojej firmie?
- Podsumowanie
Prowadzący

Specjalizuje się w prawie pracy oraz w obszarach z nim powiązanych, takich jak BHP i ochrona danych osobowych. Na co dzień wspiera przede wszystkim działy HR w budowaniu i wdrażaniu rozwiązań dopasowanych do specyfiki danej organizacji.rnrnW swojej pracy koncentruje się na tworzeniu strategii prawnych, które nie tylko spełniają wymogi przepisów, ale są również praktyczne i możliwe do zastosowania w codziennym funkcjonowaniu firmy. Doradza pracodawcom przy opracowywaniu regulaminów pracy, wynagradzania, ZFŚS oraz innych aktów wewnętrznych.
Informacje dodatkowe
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak rejestracja jest możliwa wyłącznie przy użyciu adresu e-mail w domenie firmowej. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym priorytetowo traktowane są zgłoszenia od Klientów Kancelarii Staniek&Partners. Jednocześnie kancelaria zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia bez konieczności podawania przyczyny.