E-doręczenia – nowe obowiązki dla spółek prawa handlowego
Już wkrótce korzystanie z elektronicznych doręczeń stanie się obowiązkowe dla spółek prawa handlowego. Choć zastąpienie tradycyjnej pisemnej formy komunikacji e-doręczeniami ułatwi i przyspieszy komunikację oraz prowadzenie postępowań, to implementacja nowego obowiązku może stanowić wyzwanie dla wielu przedsiębiorców. Zapraszamy na bezpłatny webinar, podczas którego dowiesz się, jak
i kiedy przygotować się do przejścia na e-doręczenia.
Spółki prawa handlowego będą wkrótce zobligowane do utworzenia adresu dedykowanego do doręczeń elektronicznych oraz dokonanie wpisu adresu w Bazie Adresów Elektronicznych. Dotychczas to przedsiębiorcy decydowali, czy chcą korzystać z e-doręczeń. Od 10 grudnia 2023 r. elektroniczna forma komunikacji z organami administracji publicznej stanie się obowiązkowa dla większości spółek zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Przejście na e-doręczenia może stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymaga wprowadzenia wielu zmian w wewnętrznych procedurach obiegu dokumentacji elektronicznej. Przygotowanie organizacji na implementację nowych obowiązków warto rozpocząć jak najwcześniej, np. poprzez złożenie wniosku o utworzenie skrzynki wraz z adresem do e-doręczeń przed ustawowym terminem.
Zapisz się na bezpłatny webinar TGC Corporate Lawyers i dowiedz się:
- Czym są e-doręczenia?
- W jaki sposób przygotować się do nachodzących zmian?
- Jakie podmioty są zobowiązane do korzystania e-doręczeń?
- Jak założyć skrzynkę z adresem do e-doręczeń?
E-doręczenia – agenda webinaru:
- Czym są e-doręczenia?
- Procedura założenia skrzynki z adresem do e-doręczeń
- Dostawcy usług e-doręczeń
- Podmioty zobowiązane do korzystania z e-doręczeń oraz ważne terminy
- E-doręczenia – jak możemy pomóc?
Srelegentka:
Anna Szczerba, Dyrektor Departamentu Prawa Spółek i Sekretariatu Korporacyjnego