Biuro Provident Polska po inspirowanej sztuką metamorfozie1

Provident Polska otworzył odmienione biuro w Warszawie. Firma pozostaje w dotychczasowej, komfortowej dla pracowników lokalizacji w Gdański Business Center przy ulicy Inflanckiej, ale dwa zajmowane przez Providenta piętra zyskały nowy, przytulny wystrój oraz rozwiązania przystosowane do realiów pracy hybrydowej. Powrócono także do koncepcji umieszczenia w jednym miejscu call center i biura głównego.

Autorem nowego wystroju siedziby firmy jest warszawska pracownia The Design Group. Nową przestrzeń biurową Providenta przygotowano w konsultacji z pracownikami – ambasadorami projektu, dzięki czemu każdy mógł mieć wpływ na otoczenie, w którym będzie pracować.

Komfort przede wszystkim

Dla Providenta niezwykle ważne było stworzenie takiego projektu biura, które będzie w pełni odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom pracowników. W tym celu przeprowadzono szerokie konsultacje z zespołem. W ramach grup projektowych z architektami, ambasadorzy wybrani z grona pracowników mieli szansę kształtować przeznaczoną do pracy przestrzeń. Zgodnie z konceptem wypracowanym podczas warsztatów, zdecydowano się na ciepły wystrój przypominający dom lub ulubioną kawiarnię, a w nowym biurze Providenta znalazło się dużo drewna oraz miękkich, pluszowych mebli tworzących przytulne zakątki.

Duży nacisk postawiono także na funkcjonalność. W celu zwiększenia komfortu pracowników poprzez lepsze doświetlenie biura światłem dziennym, wiele ścian zamieniono na szklane z loftowymi szprosami. Przygotowania do remontu obejmowały także oszacowanie ile czasu pracownicy spędzają przy biurkach oraz zapotrzebowanie na sale konferencyjnie.

Dostosowane do pracy hybrydowej

W efekcie konsultacji przeprowadzanych z pracownikami zastosowano szereg udogodnień mających na celu wsparcie efektywnego i komfortowego wykonywania zadań. Na dwóch piętrach znaleziono miejsce dla aż 30 sal konferencyjnych, w których będzie można wygodnie prowadzić spotkania w realu jak i hybrydowe. Praca będzie odbywać się przy biurkach tzw. hotdeskach lub stołach projektowych – oba rodzaje miejsc będą wymagać rezerwacji w aplikacji Cloudbooking. Dodatkowo przewidziano ponad 100 innych miejsc przystosowanych do wykonywania profesjonalnych zadań  – przy blatach, na kanapach, na siedziskach, w focus roomach, czy budkach telefonicznych. Do przechowywania osobistych rzeczy służyć będą zamykane szafki – lockery.

- Odmienione biuro będzie pełnić nieco inną rolę niż do tej pory. W wyniku pandemii przeszliśmy na tryb pracy hybrydowej, więc pracę indywidualną możemy kontynuować z domu. W biurze natomiast możemy spotkać się ze współpracownikami  i pracować zespołowo, a nowy projekt ma tę pracę zespołową ułatwić – mówi Małgorzata Wojtuszko, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zakupami i Majątkiem w Provident Polska – Dla osób, które zdecydują się pracować w biurze, ale potrzebują spokojnego otoczenia stworzono specjalny  pokój pracy cichej – czytelnię oraz pokój klienta – przeznaczony do spotkań z klientami, ale przystosowany też do indywidualnej pracy w ciszy i spokoju – dodaje Małgorzata Wojtuszko.

Biuro społecznie odpowiedzialne

Provident Polska dużą wagę przykłada do zrównoważonego rozwoju. Metamorfoza przestrzeni biurowej odbyła się w duchu less waste. Dlatego postanowiono wykorzystać meble z poprzedniego wystroju. Drugie życie otrzymały wszystkie dotychczasowe biurka i fotele biurowe, część szaf oraz około 100 innych mebli – hokerów, krzeseł, foteli czy sof. Oprócz biurek i foteli biurowych kolorystyka mebli została zmieniona poprzez przetapicerowanie lub przemalowanie.  Z poprzedniej aranżacji wnętrza wykorzystano także rośliny doniczkowe. W realizacji ekologicznych celów firmy pomogą także systemy segregacji śmieci oraz efektywne i energooszczędne zarządzanie oświetleniem biura.

Inspirowane sztuką

Ideą przewodnią projektu jest  „ART. Office”. Nazwy alejek poświęcono wybitnym artystkom i artystom z dziedziny malarstwa, muzyki czy architektury. Focus roomy noszą nazwy dzieł lub utworów artysty patronującego alei, przy której się znajdują. Wśród uhonorowanych twórczyń i twórców znaleźli się m.in. Edith Piaf,  Tamara Łempicka, Janis Joplin, John Lennon czy Andy Warhol.

- W trakcie pandemii wdrożyliśmy w naszej firmie formułę tzw. coffee moments, czyli nieformalnych, onlinowych spotkań mających na celu pielęgnowanie relacji w zespole w warunkach pracy zdalnej. Cieszymy się, że teraz na kawę będziemy mogli spotkać się już na żywo, w przestrzeniach wspólnych naszej siedziby – zauważa Karolina Łuczak, rzeczniczka Provident Polska. - Tętniącym sercem naszego biura, zachęcającym do takich spontanicznych spotkań przy kawie, będzie skwer Fridy Kahlo, pełniący funkcję strefy front of house. Wierzymy, że przytulna i funkcjonalna biurowa przestrzeń wspólna będzie sprzyjać budowaniu więzi w zespole – dodaje Karolina Łuczak.