W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, organizacje stają przed licznymi wyzwaniami, które mogą znacząco wpłynąć na ich efektywność i wyniki. Problemy, takie jak konflikty wewnątrz zespołów, wypalenie zawodowe, niska motywacja pracowników oraz niedopasowanie kultury organizacyjnej są coraz bardziej powszechne.

Osborne Clarke dostrzega te wyzwania. Wiemy nie tylko, jak odpowiedzieć na te potrzeby, lecz także jak ważne jest wdrażanie skutecznych rozwiązań.

Właśnie dlatego stworzyliśmy Akademię Empatycznego Lidera – innowacyjny, certyfikowany program szkoleniowy, który pomoże Ci rozwijać kompetencje liderskie w zakresie empatycznego przywództwa.

Nasz program koncentruje się na samoświadomym zarządzaniu zespołami, co pozwala na budowanie silnych, zintegrowanych i efektywnych relacji.

ZAPRASZAMY NA 9-STOPNIOWY CYKL WARSZTATÓW

Podczas odbywających się raz w miesiącu zajęć dowiesz się:

  • jak w praktyce realizować ideę dynamicznego przywództwa
  • jak czerpać z potencjału zespołu oraz zapewnić i pielęgnować jego różnorodność
  • jak osiągać zamierzone cele, nie zapominając o potrzebach innych
  • jak samemu odnaleźć się w niespokojnych czasach i jednocześnie wspierać rozwój swoich pracowników.

Inwestycja w Akademię Empatycznego Lidera to krok w stronę odpowiedzialnego i efektywnego zarządzania, który przyniesie korzyści Tobie i Twojej organizacji. Zyskaj przewagę na rynku pracy dzięki nowoczesnym technikom i programie stworzonym z myślą o tym, aby wspierać liderów w ich codziennych wyzwaniach. Naszym celem jest pomóc im stać się lepszymi, bardziej wspierającymi i inspirującymi przywódcami.

NASZE PODEJŚCIE I DOŚWIADCZENIE

W Osborne Clarke rozumiemy problemy, z jakimi mierzą się dzisiejsi liderzy. Od lat wspieramy menedżerów i zespoły z różnych branż. Naszą siłą jest unikalne połączenie znajomości prawa pracy z doświadczeniem w coachingu, mentoringu i rozwijaniu jakości relacji oraz komunikacji w zespołach. Dzięki temu oferujemy konkretne, praktyczne wsparcie w rozwoju liderów: od kompetencji zarządczych, przez empatyczne rozmowy, po budowanie zdrowej kultury organizacyjnej i pogłębianie samoświadomości.

Zespoły prowadzone przez mniej zaangażowanych liderów często wykazują niższy poziom motywacji i efektywności wśród pracowników. Dlatego inwestowanie w rozwój praktycznych kompetencji przywódczych osób pracujących w wymagającym otoczeniu jest kluczowe dla osiągania wysokich wyników.

CO OTRZYMASZ

Podczas naszych spotkań pomożemy Ci zrozumieć rolę komunikacji, relacji i samoświadomości w byciu dojrzałym liderem. Nasze warsztaty są zaprojektowane tak, aby przedstawić praktyczne narzędzia i rozwiązania, których celem jest usprawnienie zarządzania zespołem oraz wsparcie w dalszym rozwoju kompetencji przywódczych.

W ramach Akademii Empatycznego Lidera zapraszamy na 9 spotkań (54 godziny warsztatów), które będą odbywać się w formie stacjonarnej w naszym biurze w Warszawie, w godzinach 10:00 – 17:00.

Oprócz spotkań grupowych, każdy z uczestników będzie miał możliwość wzięcia udziału w półtoragodzinnej indywidualnej sesji mentoringowej z jedną z certyfikowanych trenerek biznesu.

Gwarantujemy również udział w badaniach psychometrycznych wraz z analizą i półtoragodzinną sesją informacji zwrotnej.

Po ukończeniu kursu każdy z uczestników otrzyma certyfikat „Empatycznego Lidera”, potwierdzający ukończenie Akademii.

HARMONOGRAM

Moduł I – 20 listopada 2025

Moduł II – 18 grudnia 2025

Moduł III – 15 stycznia 2026

Moduł IV – 12 luty 2026

Moduł V – 5 marca 2026

Moduł VI – 16 kwietnia 2026

Moduł VII – 7 maja 2026

Moduł VIII – 11 czerwca 2026

Moduł IX – 2 lipca 2026

TEMATY SPOTKAŃ

  1. Część I – O roli samoświadomości

Świadomy lider – ja w roli lidera

Przywództwo – rola, rozumienie

Po co rozwijać samoświadomość i jak można do tego dążyć?

Co mnie buduje w roli lidera?

  1. Empatyczny lider

Testy psychometryczne jako elementy większego rozumienie siebie i innych

Inteligencja emocjonalna a samoświadomość

Czemu służy inteligencja emocjonalna i jak można ją rozwijać w świecie ciągłych zmian?

Do czego są nam potrzebne emocje i czy jest na nie miejsce w życiu zawodowym?

Trzy systemy regulacji emocji i ich rozpoznawanie

Empatia – jak ją rozumieć i czy jest potrzebna w biznesie?

  1. Uważny lider biznesu- trening mindfulness dla liderów

Neurowspółpraca, czyli jak działa mózg – centrum naszego dowodzenia

Podstawy mindfulness – czy trening uważności może wspierać liderów, pracowników, organizacje?

  1. Uważność w pracy lidera

Tryb działania i tryb bycia – jak je rozpoznać w świecie ciągłych zmian?

Praktyki medytacyjne w biznesie i nie tylko

Metaprogramy w kontekście uważności i pogłębiania samoświadomości

  1. Stres w pracy lidera i jak go okiełznać

Redukcja stresu za pomocą metody mindfulness – ćwiczenia praktyczne

Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym w pracy lidera?

Rola uważności i współczucia w relacjach i komunikacji w miejscu pracy

Jak dbać o swój dobrostan?

 

Część II – Przywództwo oparte na potrzebach

  1. Ja – moc wewnętrznego przywództwa

Moc empatycznego kontaktu z samym sobą

Docieranie do wewnętrznych zasobów – praca z modelem 4 kroków (NVC)

Transformowanie trudnych emocji w energię do działania

Budowanie i ochrona własnych granic

  1. Ty – moc prawdziwego rozumienia innych

Słuchanie jako najważniejsza kompetencja lidera

Budowanie empatycznego kontaktu z drugą osobą

„Rozkodowywanie” trudnych komunikatów, krytyki, etykiet, osądów i oskarżeń

  1. My – moc autentycznego dialogu

Jak mówić szczerze i z szacunkiem – komunikacja oparta na wartościach

Sztuka mówienia „nie” i przerywania z troską o relację

Podejmowanie decyzji uwzględniających potrzeby wszystkich członków zespołu

  1. Od konfliktu do kontaktu, od obwiniania do współpracy

Co się naprawdę dzieje w konflikcie? – dynamika

Istota konfliktów wewnątrzorganizacyjnych

Zarządzanie konfliktami w organizacji – narzędzia i strategie

  1. Docenianie – najskuteczniejsze narzędzie empatycznego lidera

Pochwała v. wdzięczność – jak wyrazić uznanie, by budować relacje

Konstruktywna informacja zwrotna – feedback oparty na wartościach i potrzebach, a feedback oceny

  1. Podsumowanie programu – moja dalsza droga…

 

TRENERKI

RENATA DŁUSKA | SZEF PRAKTYKI PRAWA PRACY

PARTNER / RADCA PRAWNY / TRENER / MENTOR

Renata łączy doradztwo podatkowe z kompleksowym wsparciem w zakresie prawa pracy. Doradza w kwestiach związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy oraz pomaga w projektowaniu i wdrażaniu odpowiedniej kultury organizacyjnej. Opracowuje strategie komunikacji wewnętrznej.

Specjalizuje się w skutecznej komunikacji w miejscu pracy, w tym m.in. pośredniczy w negocjacjach i mediacjach z pracownikami zgodnie z zasadami Porozumienia Bez Przemocy (PBP). Prowadzi szkolenia antymobingowe i antydyskryminacyjne oraz pomaga klientom w opracowywaniu i wdrażaniu odpowiednich procedur wewnątrz organizacji.

Wspiera działy HR w kształtowaniu strategii talent management, przeprowadzaniu transformacji kulturowej przedsiębiorstwa oraz budowaniu i wdrażaniu polityki różnorodności w firmie.

MAŁGORZATA SZWEDOWSKA | ADWOKATKA | MEDIATORKA | TRENERKA | CONFLICT COACH

Małgorzata wspiera organizacje w zarządzaniu konfliktami i budowaniu kultury dialogu. Doradza w sprawach prawa pracy, prowadzi mediacje – zarówno formalne (z możliwością zawarcia ugody), jak i nieformalne, służące poprawie relacji.

Prowadzi szkolenia antymobbingowe i antydyskryminacyjne, warsztaty z komunikacji

oraz programy rozwojowe dla liderów i działów HR. Pomaga organizacjom mierzyć się

z trudnościami relacyjnymi, kryzysami zaufania, redukcjami i napięciami, zanim te przerodzą się w otwarty konflikt.

Absolwentka licznych kursów i szkoleń z zakresu mediacji, a także rocznego programu rozwoju kompetencji trenerskich. Pracuje w oparciu o Porozumienie bez Przemocy (NVC).

JOANNA RYŚ-BEDNARCZYK | SZEF ZESPOŁU VAT COMPLIANCE W MDDP | PARTNER | DORADCA PODATKOWY | TRENER MINDFULNESS

Joanna łączy doradztwo podatkowe z kompetencjami certyfikowanego trenera mindfulness. Prowadzi szkolenia i warsztaty dotyczące stylów myślenia i działania, kursy uważności i redukcji stresu. Takie holistyczno-biznesowe podejście wykorzystuje zarówno w relacjach z klientami, jak i w zarządzaniu własnym zespołem.

Prowadzi również warsztaty i szkolenia oraz przeprowadza testy psychometryczne. Wspiera klientów w kształtowaniu strategii talent management i komunikacji wewnętrznej, ze szczególnym uwzględnieniem budowania samoświadomości pracowników na każdym szczeblu.

AGNIESZKA WITKOWSKA | SZEF ZESPOŁU HUMAN CAPITAL (PEOPLE & CULTURE LEADER) | PARTNER | MENTOR | COACH

Agnieszka jest certyfikowanym trenerem Gallupa, FRIS, MBTI oraz DISC D3, akredytowanym przez dwie organizacje (poziom Senior Practitioner EMCC oraz ACC ICF). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie we wdrażaniu strategii Employer Branding i Talent Management oraz doradztwie biznesowym i budowaniu kultury organizacyjnej.

Jako coach, mentor i People & Culture Leader wspiera osoby na różnych stanowiskach w budowaniu ścieżki kariery i osiąganiu celów zawodowych i prywatnych. Doświadczenie zdobywała m.in. w dużej, międzynarodowej firmie konsultingowej, gdzie jako praktyk biznesu, współpracowała z kadrą zarządzającą.

Wspiera szefów i liderów praktyk w implementacji rozwiązań, procesów oraz programów, mających na celu budowanie zaangażowania w organizacji, rozwój pracowników oraz wzrost świadomości, umiejętności i kompetencji liderskich.

Broszura – Akademia Empatycznego Lidera.

Zapraszamy do zapisów: https://www.akademiaempatycznegolidera.pl/

 

Author