

Krajowy System e-Faktur – praktyczne aspekty wdrożenia
W niedalekiej przyszłości wszystkie faktury w transakcjach B2B pomiędzy podatnikami VAT zarejestrowanymi w Polsce będą wysyłane i odbierane wyłącznie przez Krajowy System e-Faktur (KSeF).
Obowiązkowe wdrożenie systemu, pierwotnie planowane na 1 lipca 2024 roku, zostało przesunięte, co nie zmienia faktu, że KSeF prędzej czy później obejmie wszystkich podatników, a możliwym terminem wejścia w życie pozostaje 1 stycznia 2025 r..
Sam proces wdrożenia KSeF w firmach wymaga wielu zmian w systemach operacyjnych, księgowych i informatycznych i jest bardzo czasochłonny, dlatego już teraz warto zapoznać się z założeniami systemu. Tylko właściwe i odpowiednio wczesne zaplanowanie procesu implementacji faktur ustrukturyzowanych pozwoli na prawidłowe przygotowanie przedsiębiorstwa do zmian.
Jakie zagadnienia zostaną omówione?
- Obowiązkowy KSeF – od kiedy i dla kogo?
- Kontrowersje dotyczące stałego miejsca prowadzenia działalności firm zagranicznych.
- Jak wygląda proces wysyłki i odbioru faktur ustrukturyzowanych?
- Sprzedaż w modelu B2B oraz B2C – jak udostępnić kontrahentom e-faktury?
- Wizualizacja faktury ustrukturyzowanej obowiązkowo z kodem QR – czy można podać dodatkowe dane?
- Jak obsłużyć załączniki do faktur w KSeF?
- Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej i jej ujęcie w ewidencji.
- Korekty faktur ustrukturyzowanych.
- Propozycja e-faktury korygującej wystawiana przez nabywcę w KSeF.
- Sposób autoryzacji w systemie KSeF i nadawanie uprawnień.
- Obowiązek podania nr KSeF e-faktury w poleceniu przelewu.
- Fakturowanie w przypadku niedostępności systemu.
- Obligatoryjny i fakultatywny zakres danych zawartych na e-fakturze.
- Digitalizacja raportowania podatkowego – jakie wymagania technologiczne, prawne i biznesowe są związane z nowym sposobem fakturowania?
- Wyzwania i wątpliwości praktyczne – nasze doświadczenia z projektów wsparcia we wdrożeniu KSeF w firmie.
Koszt udziału: 490 zł netto