

Błędy w praktyce HR 2024
Ciągle zmieniające się przepisy utrudniają płynność pracy działów HR. Niektóre tematy wracają regularnie i powodują niepewność w działaniach.
Wierzymy, że krótkie omówienie zagadnień, które najczęściej sprawiają trudności, pozwoli na uniknięcie wielu błędów lub uzyskanie jasności, gdzie szukać pomocy. Skutki błędnych działań mogą okazać się istotne zarówno dla kadry zarządzającej przedsiębiorstwa, jak i dla osób zajmujących się rozliczaniem pracowników.
Jak więc uniknąć najczęściej spotykanych błędów?
Agenda:
- Praktyczne problemy w stosowaniu monitoringu przez pracodawcę
- Sprawdzanie przeszłości kryminalnej (tzw. criminal background check) kandydatów/pracowników – na co pozwalają przepisy?
- Czy pracodawca może poszukiwać informacji o kandydatach/pracownikach na portalach społecznościowych?
- Kiedy niepełnoetatowiec ma prawo do nadgodzin?
Narzędziownik managera: upomnienie i nagana