Event page

Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur (KSeF) - jak przygotować firmę do wdrożenia?

Brytyjsko-Polska Izba Handlowa wraz z MDDP zaprasza na spotkanie grupy roboczej ds. podatków i finansów „Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur (KSeF) - jak przygotować firmę do wdrożenia?”


Od 1 stycznia 2022 r. oprócz standardowych faktur papierowych i faktur elektronicznych w obrocie gospodarczym pojawiły się faktury ustrukturyzowane, wystawiane i otrzymywane za pośrednictwem ogólnopolskiego programu informatycznego – Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). W 2022 r. korzystanie z KSeF jest dobrowolne.

Komisja Europejska wydała już zgodę na wdrożenie obowiązkowego systemu fakturowania elektronicznego w Polsce i, zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, od kwietnia 2023 r. ma on obowiązywać wszystkich podatników mających siedzibę w Polsce.

Sam proces wdrożenia KSeF w firmach wymaga wielu zmian w systemach operacyjnych, księgowych i informatycznych i jest bardzo czasochłonny, dlatego już teraz warto zapoznać się z założeniami systemu i korzystaniem z niego w praktyce. Tylko właściwe i odpowiednio wczesne zaplanowanie procesu implementacji faktur ustrukturyzowanych pozwoli na prawidłowe przygotowanie przedsiębiorstwa do zmian.

  • Co, kiedy i w jakiej kolejności należy zmienić?
  • Na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Jak w praktyce będzie wyglądał proces wysyłki i odbioru faktur strukturyzowanych?
  • Jakie problemy praktyczne wiążą się z wdrożeniem KSeF w firmie?

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych stawia przed przedsiębiorcami istotne wyzwania informatyczne i organizacyjne. Wiąże się również z koniecznością opracowania wielu wewnętrznych procedur, m.in. w zakresie weryfikacji faktur przed wysyłką do KSeF, monitorowania odrzuconych faktur, zmian w umowach, obiegu dokumentów itp.

Z uwagi na skalę wyzwań związanych z wdrożeniem faktur ustrukturyzowanych, warto już teraz rozpocząć przygotowania do nadchodzących zmian. Tym bardziej, że będą one wymagały koordynacji prac zespołu obejmującego informatyków, finansistów, księgowych, specjalistów podatkowych oraz osoby z działów sprzedaży wystawiające faktury.

Agenda

Omawiając nowe rozwiązania zwrócimy uwagę na ich praktyczne aspekty oraz wątpliwości związane ze stosowaniem nowych przepisów, m.in.

1.    Jak wygląda proces wysyłki i odbioru faktur ustrukturyzowanych?
2.    Moment wystawienia i otrzymania faktury w KSeF a obowiązki podatkowe i wymogi kontraktowe
3.    Czy można anulować fakturę ustrukturyzowaną w przypadku błędów?
4.    Jak przesłać e-fakturę, gdy nabywcą jest podmiot zagraniczny lub osoba fizyczna?
5.    Nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF – jakie i dla kogo?
6.    Na jakie problemy praktyczne powinni się przygotować podatnicy wystawiający faktury ustrukturyzowane i jak sobie z nimi radzić?

Rejestracja

Webinarium „Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur (KSeF) – jak przygotować firmę do wdrożenia?” jest szkoleniem bezpłatnym skierowanym do klientów oraz partnerów biznesowych MDDP, a także członków BPCC. Liczba miejsc jest ograniczona. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia.

Po mailowym potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia, w kolejnym mailu otrzymają Państwo indywidualny link do strony internetowej, na której odbędzie się webinarium.

Spotkanie poprowadzą

Janina Fornalik
Partner | Doradca podatkowy
Profil prelegentki

Magdalena Krzemińska
Starszy konsultant
Profil prelegentki

Michael Dembinski
Chief Advisor
Profil prelegenta

 

Policy Groups
2022-04-27, 10:00 am (this event is in the past)

Venue Online
Organiser BPCC, MDDP

Policy Groups events coverages

Employee Capital Plans with Aviva in Poznań

On November 29th in Poznań another BPCC & Aviva Investors meeting on  the Act on Employee Capital Plans took place.

Event coverage details...