Strona wydarzenia

Strategia językowa w firmach i zwrot z inwestycji w szkolenia językowe

Lufthansa, Lenovo, Honda, Bridgestone, SAP, Air-Bus, Samsung, ABB – co łączy te firmy? Język. Wszystkie przyjęły język angielski jako lingua franca, bez względu na to, czy mają kapitał japoński, niemiecki czy francuski oraz skąd pochodzą prezesi tych globalnych marek.

 

Z drugiej strony firmy w Wielkiej Brytanii zdają sobie sprawę, że angielski nie wystarczy, by prowadzić globalne interesy. Bez znajomości hiszpańskiego, niemieckiego, mandaryńskiego i francuskiego (języków ich głównych rynków eksportowych) tracą oni co roku wielomiliardowe kontrakty.  

Język to kwestia strategiczna. Harvard Business Review mówi wręcz o strategii językowej firm. Musi być ona powiązana z systemem zarządzania talentami w organizacji, modelami kompetencyjnymi oraz wizją rozwoju na innych rynkach i, co za tym idzie, dotyczyć całej firmy. 

Zgodnie z tym podejściem szkolenia językowe to inwestycja, która przynosi firmie konkretne i mierzalne korzyści biznesowe już w perspektywie roku.  

Podczas spotkania porozmawiamy o tym:

  • jak projektować szkolenia językowe, by były efektywnym narzędziem strategii językowej firmy 

  • jak mierzyć zwrot z inwestycji w szkolenia językowe 

Pokażemy również:

  • jak narzędzia digital learning mogą zwiększyć ROI ze szkoleń 

  • jak elastyczne formuły znacząco obniżają koszty prowadzenia szkoleń in-company    

Program:
9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników

9.30 - 9.35 Powitanie uczestników Iwona Piwowarczyk, Managing Director Blackbird Group

9.35 - 11.00 Zofia Barańska, Dyrektor Blackbird Academy, coach, trener 

  • Dlaczego firmy potrzebują strategii językowej?

  • Rola HR w tworzeniu i wdrażaniu strategii językowej 

  • 7 grzechów głównych w projektowaniu i realizacji szkoleń językowych

  • Szkolenia językowe jako inwestycja – jak je projektować i mierzyć (praca w grupach)

11.00 - 11.15 Digital learning - jak zwiększyć zwrot z inwestycji w szkolenia językowe? 

11.15 - 11.40 Sesja networkingowa z wykorzystaniem aplikacji TITC – digital learning  

11.40 - 12.00 sesja Q & A i zakończenie spotkania

Prelegenci:

Iwona Piwowarczyk - dyrektor zarządzający i współtwórca marki Blackbird. Absolwentka studiów językoznawczych i zarządzania. Mieszkała i pracowała w USA, Włoszech, Niemczech - w życiu prywatnym i zawodowym jest otoczona miksem kultur i języków. Firmę założyła jeszcze na studiach w 2007 roku. Dziś Blackbird oferuje usługi w trzech obszarach: innowacyjne szkolenia językowe i cross-kulturowe (Blackbird Academy), tłumaczenia ustne i pisemne (Blackbird Translation Agency), wsparcie dla firm wchodzących na rynek polski i relokacyjne wsparcie dla ich zagranicznych pracowników (Blackbird Expats Services).

Zofia Barańska – dyrektor w Blackbird Academy, coach, trener. Autorka innowacyjnych metod nauczania skutecznej komunikacji biznesowej w języku angielskim. Specjalizuje się w projektowaniu kursów i szkoleń dla firm. Przez 10 lat prowadziła zajęcia dla kadry zarządzającej międzynarodowych korporacji. Poza angielskim zna również hiszpański i rosyjski – obu tych języków nauczyła się w drodze: w kolei transsyberyjskiej, podczas Camino w Hiszpanii i zdobywając szczyty ekwadorskich wulkanów. Regularnie występuje m. in na konferencjach dla branży IT: Infomeet.

Spotkanie będzie prowadzone w języku polskim. Każdy uczestnik spotkania otrzyma voucher na konsultację strategii językowej firmy oraz projektowania szkoleń w oparciu o metodologię Blackbird Way®. 

Academy
2016-02-23, 09:00 (to wydarzenie już się odbyło)

Miejsce: Warsaw Trade Tower, ul. Chłodna 51, 35th floor, Panorama Room.
Organizator: British Polish Chamber of Commerce

Słowa kluczowe: BPCC, Akademia BPCC, Blackbird