Strona używa plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu oraz dla celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.
Strona wydarzenia
Aktywność pracowników w mediach społecznościowych
Pracownicy w mediach społecznościowych. Czy przepisy nadążają za zmieniającą się rzeczywistością?
BPCC zaprasza na dyskusję w ramach grupy roboczej ds. HR dot. zachowań pracowników w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe coraz bardziej przenikają naszą rzeczywistość. Z jednej strony są często wykorzystywane przez działy HR i employer branding do rekrutacji czy działy marketingowe do promocji firmy, z drugiej strony pracownicy funkcjonują w nich również prywatnie. Zdarza się, że na swoich prywatnych profilach umieszczają treści niezgodne z polityką czy wartościami firmy. Czasami są to informacje poufne, a czasami szkodzące wizerunkowi firmy. Bywa też, że po odejściu z firmy – zwłaszcza jeśli nie było to miłe rozstanie – oczerniają firmę online.
Jak reagować na takie sytuacje? Jak komunikować politykę firmy wobec mediów społecznościowych? Jak rozmawiać z pracownikami, którzy – świadomie lub nie - dopuszczają się nadużyć? Jakie środki prawne przysługują pracodawcy?
O możliwościach wpływu i reakcji na aktywność pracowników w social media porozmawiamy z ekspertkami wiodącej firmy HR-owej, HAYS, Agnieszką Czarnecką i Dorotą Nakonieczną, oraz prawniczką specjalizującą się w prawie pracy w Kancelarii GESSEL KOZIOROWSKI , Pauliną Rudowicz-Jastrzębską.
Zapraszamy na spotkanie!
Agnieszka Czarnecka
Manager w HR Consultancy Hays Poland
Ekspertka w zakresie HR z 12-letnim doświadczeniem w branży, Absolwentka psychologii na UAM w Poznaniu, coach z certyfikatem European Coaching and Mentroing Council. W Hays Poland odpowiedzialna za zarządzanie zespolem HR Consultancy. Specjalizuje się w HR strategicznym, Assessment / Development Centre, Career Transition – outplacement, warsztatach, szkoleniach I coaching. Nabardziej zajmuje ją projektowanie działań i procesów, które sprzyjają podnoszeniu efektywności ludzi i biznesu. Realizuje projekty badania potencjału oraz warsztaty strategiczne, mające na celu wypracowanie nowych rozwiązań.
Dorota Nakonieczna
Head of People and Culture w Hays Poland
Ekspertka w zakresie HR, rekrutacji i rynku pracy. Doświadczenia zdobywała m.in. jako konsultant ds. rekrutacji tymczasowych w obszarze finansowo-księgowym. Dało jej to mocne postawy do budowania solidnych relacji z klientami i kandydatami, a także pokazało jak dopasowani pracownicy wpływają na rozwój firm. Po kilku latach współpracy z klientami zewnętrznymi, zdecydowała się na dołączenie do wewnętrznego działu HR. W roli wewnętrznego rekrutera, a później HR Business Partnera realizowała strategię zatrudnienia i korzystała z najlepszych praktyk – również pracodawców, których miała okazję spotkać jako konsultant.
Obecnie – jako Head of People and Culture – odpowiada za zespół specjalistów HR, realizujących zadania związane z rekrutacją, szkoleniami i rozwojem. Niezmiennie kieruje się przekonaniem, iż dobrze dopasowana praca może zmienić życie człowieka na lepsze, a dobrze dopasowany pracownik niezwykle pozytywnie wpłynąć na wyniki każdej firmy.
Paulina Rudowicz-Jastrzębska
radca prawny w Kancelarii GESSEL KOZIOROWSKI
Paulina Rudowicz-Jastrzębska posiada doświadczenie z zakresu prawa pracy w sferze doradztwa na rzecz Klientów krajowych i zagranicznych, a także jako prawnik wewnętrzny jednego z większych pracodawców w Polsce. Doradza przy opracowywaniu regulacji wewnętrznych oraz wdrażaniu optymalnych form zatrudnienia. Reprezentuje pracodawców w zakresie skutecznego rozwiązywania sporów pracowniczych. Doradza również w zakresie prawa ochrony danych osobowych, w szczególności na styku z prawem z pracy.

Miejsce:
BPCC, ul. Zielna 37, Warszawa
Organizator:
BPCC, Hays, Kancelaria GESSEL KOZIOROWSKI
Relacja z wydarzenia
2 października 2019r. w siedzibie BPCC przedstawiciele firm członkowskich BPCC spotkali się, by podyskutować na temat aktywności pracowników w social media. Spotkanie prowadziły ekspertki HAYS i Kancelarii GESSEL.
Relacje z wydarzeń w grupie
Pierwsze w tym roku spotkanie grupy roboczej ds. HR pod znakiem Prawa pracy
9 stycznia 2019 roku Michał Prokop, adwokat Roedl & Partner, specjalista w zakresie prawa pracy, poprowadził prezentację i dyskusję dot. aktualnych zmian w prawie pracy, wprowadzonych z początkiem tego roku.
Dlaczego warto inwestować w charytatywność
Szkolenie zorganizowane w dniu 27.09. 2016 przez MF Szkolenia "Dlaczego warto inwestować w charytatywność”; okazało się ważnym wydarzeniem dla przybyłych członków BPCC.
Prawne i podatkowe aspekty delegowania pracowników
Na spotkaniu grupy roboczej BPCC ds. zarządzania kadrami, które odbyło się w Warszawie we wtorek, 25 października 2016 r., eksperci kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds przybliżyli uczestnikom prawne i podatkowe aspekty delegowania pracowników.
„Równe traktowanie w zatrudnieniu – zagadnienia praktyczne i aktualne orzecznictwo sądowe”
W dniu 18 lipca 2017r., w siedzibie BPCC, odbyło się szkolenie „Równe traktowanie w zatrudnieniu – zagadnienia praktyczne i aktualne orzecznictwo sądowe” przygotowane przez firmę szkoleniową MF Szkolenia.
Jak zwiększenie bezpieczeństwa pracowników może wpłynąć na zyski firmy?
W dniu 25.10.2017 r na spotkaniu organizowanym przez BPCC pt. „Jak zwiększenie bezpieczeństwa pracowników może wpłynąć na zyski firmy?”, przedstawicielka Gi Group Training, Katarzyna Syrówka zaprezentowała uczestnikom rozwiązanie „Think Safe”, którego zastosowanie w organizacji znacznie wpływa na podniesienie poziomu bezpieczeństwa pracowników oraz sytuację finansową firmy.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w zakładach produkcyjnych w obliczu malejącej dostępności siły roboczej na rynku pracy
Dnia 14 lutego 2017 r w fabryce CeDo, w oddalonych o 30 km od stolicy Dolnego Śląska Kątach Wrocławskich, Brytyjsko Polska Izba Handlowa zorganizowała spotkanie grupy roboczej ds. produkcji. Tematem przewodnim były zagadnienia związane z rekrutacją oraz rotacją pracowników fabryk, czyli wyzwania, którym lokalni pracodawcy muszą stawić czoła przy obecnym spadku bezrobocia w Polsce.
Migranci w Polsce – rola sektora prywatnego
W środę, 15 marca 2017 r. na spotkaniu grup roboczych BPCC ds. Zarządzania Kadrami i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, które odbyło się w warszawskiej siedzibie Krajowego Biura Międzynarodowej Organizacji ds Spraw Migracji (IOM) podjęliśmy rozmowę o korzyściach, jakie przedsiębiorcy mogą czerpać ze współpracy z IOM oraz podmiotami tworzącymi Krajową Platformę Współpracy na Rzecz Integracji.
Wrocław - Prawne i podatkowe aspekty delegowania pracowników
Dnia 3 lutego 2017 roku we wrocławskim hotelu Hilton odbyło się szkolenie pt. ,,Prawne i podatkowe aspekty delegowania pracowników”. Spotkanie opierało się na ekspertyzach specjalistów kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds, a patronatem objęła je Brytyjsko Polska Izba Handlowa.
Jak zarządzać podróżami służbowymi, aby osiągać największe korzyści?
„Czas pracownika jest drogi, dlatego planując podróże służbowe najlepiej korzystać z TMC (Travel Management Companies)” usłyszeliśmy od Elżbiety Zysnarskiej- przedstawiciela firmy FCm Travel Express podczas ostatniego spotkania Grupy Roboczej ds. Zasobów Ludzkich.
Talent i rozwój kadry zarządzającej
Grupa Robocza ds. Zasobów Ludzkich jest niezwykle prężna i aktywna w tym kwartale. Dzień po spotkaniu omawiającym płacę i wydajność, 6 października zespół spotkał się ponownie aby porozmawiać o rynku pracy na szczeblu kierowniczym.
Jak nie zatrudniać i nie zwalniać pracownika
18 czerwca członkowie grupy roboczej ds. HR spotkali się z r.pr. Pauliną Rudowicz-Jastrzębską z Kancelarii GESSEL, która przybliżyła uczestnikom zasady prawidłowego zawierania i rozwiązywania umów z pracownikami.
Wpływ onboardingu i nowych technologii na efektywność pracowników
15 stycznia 2019 r. w warszawskim Startberry odbyło się spotkanie połączonych grup ds. nowych technologii i HR poświęcone onboardingowi nowych pracowników i wsparciu tego procesu przez nowe technologie. Spotkanie przygotowane zostało przy wspólpracy z firmamy członkowskimi Hays i COMPAREX.