Transformacja cyfrowa i cyfrowy konsument

Nowa publikacja kancelarii Dentons.

Dentons, największa na świecie kancelaria prawna, udostępniła nową publikację Market Insights zatytułowaną „Transformacja cyfrowa i cyfrowy konsument ", której przedmiotem są skutki prawne rozwoju wirtualnej gospodarki.

Publikacja została przygotowana przez prawników Dentons z Europy i zawiera wskazówki dotyczące prawa unijnego i krajowego regulującego projekty z zakresu cyfryzacji i biznesu online, w tym kwestie ochrony danych, prywatności w sieci, praw konsumentów, ochrony własności intelektualnej, zagadnienia antymonopolowe oraz z zakresu prawa konkurencji i prawa pracy. Publikacja ta jest częścią nowej serii Dentons Market Insights, w której firma będzie na bieżąco publikować artykuły prezentujące różne aspekty transformacji cyfrowej na całym świecie. Aktualne wydanie koncentruje się na Europie, w kolejnych edycjach zostaną zaprezentowane inne regiony geograficzne.

„W dzisiejszej erze cyfrowej firmy korzystają z technologii nie tylko po to, aby zwiększyć swoją efektywność i dotrzeć do nowych klientów, ale nierzadko także po to, aby zapewnić sobie przetrwanie. Często jednak nie są one świadome złożonych obowiązków prawnych i regulacyjnych, które wiążą się z cyfryzacją. W tym przewodniku dzielimy się spostrzeżeniami naszych prawników, zdobytymi podczas pracy nad setkami projektów związanych z cyfryzacją, aby pomóc czytelnikom uniknąć kosztownych opóźnień i ryzyka niezgodności z prawem" - mówi Igor Ostrowski, Przewodniczący Globalnego Działu Prawa Technologii, Mediów i Telekomunikacji (TMT) w Dentons. „Dla zdecydowanej większości firm decyzja o wdrożeniu takiej strategii wynika z potrzeby nadążania za zmieniającymi się zachowaniami klientów, tak więc to cyfrowy konsument jest w istocie kluczowym tematem całej publikacji".

Publikacja stanowi antologię artykułów, z których każdy oferuje unikalne spojrzenie na transformację cyfrową, a ich celem jest pomóc organizacjom w planowaniu lub wdrażaniu strategii transformacji cyfrowej. Wśród artykułów znajdują się m.in. następujące tematy:

  • Jak nadążyć za cyfrowym konsumentem?

  • Rozpoczęcie działalności – jak usunąć przeszkody prawne na drodze projektu transformacji cyfrowej

  • Centra danych - w samym sercu europejskiego rynku chmur i kolokacji

  • Nadążać za zmieniającymi się regulacjami - RODO

  • Ochrona konsumentów i reklama w internecie

  • Identyfikacja i zawieranie umów z konsumentami cyfrowymi

  • Handel elektroniczny, ewolucja FinTech i rozwój kryptowalut

  • Egzekwowanie praw własności intelektualnej w środowisku cyfrowym

  • Big data a prawo konkurencji w UE

  • Wpływ transformacji cyfrowej na prawo pracy

  • Sztuczna inteligencja - kolejna ewolucja transformacji cyfrowej

Publikacja jest bezpłatna. Mogą ją Państwo pobrać na stronie:
https://www.dentons.com/en/insights/guides-reports-and-whitepapers/2018/october/30/digitaltransformation-and-the-digital-consumer

Keywords Dentons