Strona używa plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu oraz dla celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.
Raport „New Nations” – nowa rola współczesnych metropolii
Najnowszy raport Grayling z cyklu „Advantage Series” podejmuje zagadnienia związane z rosnącą rolą współczesnych miast jako istotnych ośrodków wpływu oraz bada możliwości wykorzystania tego trendu przez specjalistów ds. komunikacji.
Jak wynika z publikacji opracowanej przez ekspertów agencji, wraz ze wzrostem swojego znaczenia zarówno pod kątem gospodarki, jak i kultury, to właśnie miasta w coraz większym stopniu powinny przyciągać uwagę zawodowych marketerów.
W raporcie New Nations eksperci Grayling analizują poszczególne elementy, które sprawiają, że współczesne miasta rosną w siłę. Badają, gdzie rodzą się trendy, gdzie znajdują się pieniądze, a także, jakie są potencjalne możliwości z punktu widzenia specjalistów ds. komunikacji, którzy chcieliby w pełni skorzystać z trendu stawiającego metropolie w centrum zainteresowania.
Miasta jako ekosystemy wzajemnych wpływów i oddziaływań
– Zarówno marki, jak i korporacje zdają się dostrzegać szanse wynikające z tego, że miasta coraz częściej postrzegane są jako „nowe narody”. Należy jednak pamiętać, że podobnie jak dzieje się to w przypadku krajów, każde miasto jest inne i dlatego tak bardzo kluczowe jest zrozumienie zachodzących w nim procesów związanych z istniejącymi strefami wpływów oraz umiejętne poruszanie się w ich obszarze – zauważa Jon Meakin, Globalny Dyrektor Strategiczny w Grayling.
W raporcie New Nations wyróżniono cztery „strefy wpływu”, które występują w większości miast. Są to: media, influencerzy, władza oraz poszczególne grupy interesu. W publikacji zbadano także ich wzajemne relacje oraz to, w jaki sposób oddziałują na mieszkańców.
– Znaczenie każdej ze zidentyfikowanych przez nas „stref wpływu” różni się w zależności od miasta. Zrozumienie ich wzajemnej sieci powiązań wymaga dogłębnej wiedzy i przenikliwości – podkreśla Meakin.
Klara Banaszewska, dyrektor generalna Grayling Poland, dodaje: – Chcąc odnieść sukces specjaliści ds. komunikacji prędzej czy później będą musieli nie tylko dostrzec potencjał drzemiący w miastach, pełniących coraz częściej rolę nowych ośrodków wpływu, ale również nauczyć się go umiejętnie wykorzystywać w swojej codziennej pracy.
Raport New Nations powstał w ramach serii „Advantage Series”, w której specjaliści Grayling opisują największe współczesne wyzwania w obszarze ochrony reputacji, środowiska regulacyjnego i szeroko rozumianej komunikacji. Dokument dostępny jest na stronie Grayling.com.