KPMG edukuje uczniów ze szkół w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu

Już trzeci rok z rzędu firma KPMG International zorganizowała coroczny Global Cyber Day w 51 krajach na całym świecie. Celem inicjatywy, prowadzonej przez specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa jest edukowanie młodych ludzi w zakresie bezpieczeństwa w sieci i minimalizowania ryzyka związanego z aktywnością w internecie. Szkolenia odbywały się przez cały październik w ramach Międzynarodowego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa.

Uczestnicy Global Cyber Day poprzez zabawę i naukę mogli dowiedzieć się, w jaki sposób zachować bezpieczeństwo w sieci. Szkolenia obejmowały wskazówki dotyczące m.in. bezpieczeństwa danych osobowych, odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych, gier online czy smartfonów. Inicjatywa KPMG Global Cyber Day jest prowadzona w ramach zaangażowania firmy we wspieranie lokalnych społeczności.

W dobie digitalizacji i coraz większego udziału nowych technologii w naszym codziennym życiu temat cyberbezpieczeństwa staje się niezwykle istotny. Rozumienie dzisiejszych cyberzagrożeń i umiejętność bezpiecznego korzystania z internetu można wręcz porównać do znajomości zasad przechodzenia przez jezdnię. Dlatego edukację w tym zakresie należy zaczynać jak najwcześniej – mówi Michał Kurek, partner, szef zespołu ds. cyberbezpieczeństwa w KPMG w Polsce, który w ramach akcji Global Cyber Day prowadzi szkolenia.

Z globalnego badania KPMG CEO Outlook wynika, że od kilku lat kluczowym problemem biznesowym dla firm jest cyberbezpieczeństwo. Jest to także coraz bardziej powszechny problem społeczny, zwłaszcza w przypadku młodych ludzi, którzy często są najbardziej narażeni na cyberzagrożenia.

Cyberbezpieczeństwo stanowi coraz większy problem, nie tylko dla organizacji, ale także dla użytkowników indywidualnych, w szczególności dzieci. Według najnowszego raportu opublikowanego przez Children's Society w Wielkiej Brytanii prawie połowa (44%) młodych ludzi spędza ponad trzy godziny dziennie na portalach społecznościowych, a prawie 1 na 10 (9%) korzysta z mediów społecznościowych między północą a 6 rano. Niepokojący jest również fakt, że to samo badanie wykazało, że młodzi ludzie, którzy w ciągu ostatniego roku byli narażeni na mobbing w internecie, trzy razy częściej doświadczają problemów ze zdrowiem psychicznym. W przypadku dziewcząt było to jeszcze poważniejsze – 46% stwierdziło, że media społecznościowe mają negatywny wpływ na ich poczucie własnej wartości.

Keywords KPMG