Grayling nominowany do tytułu Najlepszej firmy PR

Holmes Report ogłosił nominacje do tegorocznej nagrody dla Najlepszej firmy PR w regionie Europy Wschodniej 2016 roku. Spośród ponad 200 zgłoszeń wybrano 5 finalistów, wśród których znajduje się Grayling.

Holmes Report ogłosił na początku maja listę firm nominowanych do tegorocznej nagrody dla Najlepszej firmy PR 2016 roku. Wśród 5 finalistów konkursu w regionie Europy Wschodniej znalazł się Grayling, międzynarodowa sieć doradztwa komunikacyjnego będąca częścią grupy Huntsworth plc (www.huntsworth.com). W uzasadnieniu nominacji organizatorzy podkreślili wieloletni wkład agencji w rozwój rynku PR w regionie i siłę międzynarodowej sieci (w regionie Europy Środkowo-Wschodniej firma posiada 15 biur, w których pracuje ponad 170 konsultantów).

Grayling należy do pionierów na rynku Public Relations w regionie. Firma powstała ponad 20 lat temu i jako agencja Mmd odniosła wielki sukces budując silną sieć biur, które oferowały wysokiej jakości doradztwo z zakresu PR korporacyjnego, finansowego oraz Public Affairs, podczas gdy większość graczy na lokalnych rynkach – z reguły małych agencji PR – była skupiona na zwiększaniu obecności w mediach. Obecnie firma nadal ma niezwykle silną pozycję w regionie, i generuje roczny dochód (fee income) na poziomie ok. 9 mln euro pomimo niekorzystnych warunków rynkowych (m.in. zawirowania polityczne na Węgrzech i Ukrainie, skąd wycofało się wielu międzynarodowych graczy).

„Grayling odnosi sukcesy dzięki zachowaniu najwyższych standardów usług dla naszych klientów. To właśnie wysoka jakość jest dla nas zawsze kluczową wartością, która ma szczególne znaczenie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie ponad 70% naszych klientów to organizacje, które obsługujemy na więcej niż jednym rynku. Dbałość o naszych klientów zawsze będzie naszym priorytetem, co wierzę, że zapewni nam dalszy rozwój” – powiedział Jan Simunek, Dyrektor Regionalny Grayling na Europę Kontynentalną.

Polskie biuro Grayling powstało 1996 roku. Firma od wielu lat jest członkiem Związku Firm Public Relations i zatrudnia ponad 30 doświadczonych konsultantów. Do grona jej klientów należą m.in.: ArcelorMittal, Chorwacka Izba Turystyczna, easyJet, GE, Herbalife, Hilton Worldwide, Kapsch, O-I (Owens-Illinois), Novo Nordisk, Sony oraz wielu innych. W 2014 roku, firma wygenerowała 7,8 mln zl przychodów netto ze sprzedaży usług (fee income), co daje jej trzecią pozycję wśród agencji PR wg rankingu przygotowanego przez ZFPR.

Grayling realizuje wiele bardzo interesujących międzynarodowych kampanii komunikacyjnych w samej Europie Środkowo-Wschodniej, dla takich marek jak British Airways (7 rynków), Astra (6 rynków), Diageo, Google, HP enterprise, UK Trade & Investment czy też Visa (każdy na 5 rynkach) oraz w projektach realizowanych w różnych krajach całej Europy Kontynentalnej (zarówno Zachodniej, jak i Wschodniej) między innymi dla Chorwackiej Izby Turystycznej (CNTB), DHL, eBay, czy też Lego. Skala prowadzonych działań jest bardzo szeroka i uwzględnia nie tylko komunikację korporacyjną, ale także employer branding (Novo Nordisk), marketing miejsc (CNTB) czy też promocję brytyjskiego know-how m.in. w dziedzinie energetyki, ochrony zdrowia i infrastruktury (UKTI).

Na uwagę zasługują także prowadzone przez Grayling działania z zakresu Public Affairs, które są głównym determinantem wzrostu firmy. Przykładem może tu być kampania PA dla marki Visa i dyskusje wokół szarej strefy w Czechach, działania zmierzające do redukcji opodatkowania od wygranych w grach losowych prowadzone dla PokerStars.

Nagrody dla Najlepszej firmy PR w regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) rozdawane są w 20 regionalnych kategoriach. W każdym z nich nominowanych jest 5 organizacji. Lista wszystkich nominowanych dostępna jest na stronie Holmes Report.

Grayling jest także nominowany w 6 kategoriach do nagrody EMEA SABRE Awards za kampanie komunikacyjne zrealizowane dla klientów firmy w 2015 roku.

Zwycięzcy we wszystkich kategoriach zostaną uhonorowani statuetkami, które zostaną wręczone podczas uroczystej Gali rozdania tegorocznych nagród EMEA SABRE Awards w Berlinie 25 maja br.

Keywords Grayling, najlepsza firma PR