This website uses cookies to give you the best experience when you visit our website and for statistical purposes. By not blocking cookies, you are agreeing to them being used and saved in the memory of your device. Please remember that you can manage your cookies by changing your browser settings. By not changing your browser settings you consent to these terms.
Event page
Optymalne rozwiązania logistyczne do Wielkiej Brytanii po Brexicie
Umowa zawarta w ostatniej chwili w Wigilię między rządem Wielkiej Brytanii a UE zapewniła, że wyjście Wielkiej Brytanii z jednolitego rynku europejskiego i unii celnej w dniu 31 grudnia 2020 r. pozwoli uniknąć dwustronnego nałożenia ceł i dodatkowych taryf na towary będące przedmiotem handlu między UE a Wielką Brytanią. Umowa zapewnia kontynuację bezcłowego handlu towarami między UE a Wielką Brytanią.
Ponieważ jednak Wielka Brytania opuściła jednolity rynek i unię celną, jest teraz formalnie krajem trzecim, a eksporterów i importerów czekają nowe obciążenia regulacyjne. Należą do nich nowe zaświadczenia, certyfikaty i pozwolenia. Wiele z obowiązków nałożonych na handlowców można załatwić online. Jednak przy dziesięciu nowych systemach informatycznych i wielu praktycznych pytaniach pozostających bez odpowiedzi, prawdopodobnie minie kilka tygodni, zanim nastąpi powrót do płynnego przepływu towarów przez kanał La Manche. Nierozwiązane kwestie prawdopodobnie rozwiążą się z czasem w praktyce, jednak w przypadku każdego eksportera pierwszy wysłany transport będzie wzbudzał obawy, że jakaś nowa procedura administracyjna została przeprowadzona nieprawidłowo i może nawet prowadzić do odmowy przyjęcia towarów.
Agenda:
10:00 - 10:10 |
Powitanie - Katia Lozina, Biuro Obsługi Inwestora Urząd Miasta Poznania oraz Michael Dembinski, Chief Policy Advisor BPCC |
10:10 - 10:40 |
Aktualna sytuacja polityczna i ekonomiczna po wyjścia WB z rynku EU po 1 stycznia 2021 - Michael Dembinski, Chief Policy Advisor BPCC |
10:40 - 11:10 |
Poznań i okolice dobrym centrum konsolidacji exportu do UK - Paweł Waliszewski, Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. |
11:10- 11:40 |
Modele Transportowe do i z Wielkiej Brytanii po 1 stycznia 2021 – Brexit, Krzysztof Łukoszyk, Menedżer Rozwoju Biznesu, Dawid Graczyk, Manager Spedycji Morskiej, Raben Logistics Polska |
11:40 - 12:10 |
Odprawy Celne po wyjściu Wielkiej Brytanii z EU z dniem 1 stycznia 2020, Adrian Synoradzki , founder&CEO, Hare Street |
12:10 - 12:30 |
Sesja pytań i odpowiedzi |

Venue
Online
Organiser
British Polish Chamber of Commerce